کد خبر : 63822
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 22:07

«پشت درهای بسته» ژان‌پل سارتر به چاپ دوم رسید

«پشت درهای بسته» ژان‌پل سارتر به چاپ دوم رسید

 نمایشنامه «پشت درهای بسته» نوشته ژان‌پل سارتر با ترجمه امیرحامد دولت‌آبادی‌فراهانی (مترجم خوزستانی) به چاپ دوم رسید. نمایشنامه «پشت درهای بسته» جسورانه‌ترین اثر سارتر است. سارتر در این نمایش به جهان پس از مرگ قدم می‌گذارد؛ جایی که نویسندگان کم‌شماری از آن نوشته‌اند. او در این نمایشنامه تمامی اصول و قواعد اجتماعی را زیر پا

«پشت درهای بسته» ژان‌پل سارتر به چاپ دوم رسید

 نمایشنامه «پشت درهای بسته» نوشته ژان‌پل سارتر با ترجمه امیرحامد دولت‌آبادی‌فراهانی (مترجم خوزستانی) به چاپ دوم رسید.

نمایشنامه «پشت درهای بسته» جسورانه‌ترین اثر سارتر است. سارتر در این نمایش به جهان پس از مرگ قدم می‌گذارد؛ جایی که نویسندگان کم‌شماری از آن نوشته‌اند.
او در این نمایشنامه تمامی اصول و قواعد اجتماعی را زیر پا می‌گذارد و متهورانه نوشتە خویش را روی کاغذ می‌آورد. این نمایشنامه که یکی از شگرف‌ترین آثار سارتر است اثری محدود به یک اتاق خاص در جهنم نیست، بلکه تمامی سعی و تلاش سارتر تعمیم دادن آن اتاق به «همه‌جا» است. «پشت درهای بسته» را بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه در ۹۰ صفحه و قیمت ۲۲ هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است. این مترجم همچنین کتاب‌ «بودا و کله‌شق» (راز معنوی هنر موفقیت در کار) را ترجمه و روانه بازار نشر کرده است.
ژان‌پل سارتر فیلسوف، اگزیستانسیالیست، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و منتقد فرانسوی است.به‌طور کلی دو دوره در زندگی حرفه‌ای سارتر وجود داشت؛ اولین دوره زندگی حرفه‌ای او دوره پس از نوشتن اثر معروف‌اش، هستی و نیستی، بود و نوشتن رمان تهوع. سارتر به آزادی بنیادی انسان اعتقاد داشت. او باور داشت که «انسان محکوم به آزادی است.» در دومین دورهه حرفه زندگی‌اش، سارتر به ‌عنوان روشنفکری فعال از نظر سیاسی شناخته می‌شد.
 
امیرحامد دولت آبادی فراهانی
 
سارتر از طرفداران کمونیسم بود؛ هرچند هرگز به‌طور رسمی به عضویت حزب کمونیست فرانسه درنیامد. وی بیشتر عمر خویش را صرف مطابقت دادن ایده‌های اگزیستانسیالیستی‌اش کرد. سارتر معتقد بود که انسان باید خود سرنوشت‌اش را تعیین کند. وی همچنین، مطابق با اصول کمونیسم، باور داشت که نیروهای اقتصادی ـ اجتماعی جامعه که از کنترل انسان خارج هستند نقشی حیاتی در تعیین مسیر زندگی اشخاص دارند.
در سال ۱۹۶۴ جایزه ادبی نوبل به سارتر تعلق گرفت، ولی او از پذیرفتن این جایزه خودداری کرد. او در نامه‌ای که به آکادمی نوبل نوشت توضیح داد که نمی‌تواند جایزه را بپذیرد و نمی‌خواهد که هرگز نامش در فهرست دریافت‌کنندگان آن جایزه قرار گیرد. سارتر در مقام نویسنده نمی‌خواست نامش با سازمانی مرتبط شود.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح