کد خبر : 53631
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 - 22:48

وبینار «کاربرد هیدروژل ها در مهندسی بافت» برگزار می‌شود

وبینار «کاربرد هیدروژل ها در مهندسی بافت» برگزار می‌شود

انجمن علمی مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات و باشگاه پژوهشگران جوان، نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد، با همکاری کانون علمی فرهنگی ضربان دانشگاه علوم پزشکی، انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی سهند و انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه بویین‌زهرا، وبینار «کاربرد هیدروژل ها در مهندسی بافت» را برگزار می کند.  مهندسی بافت علمی است

وبینار «کاربرد هیدروژل ها در مهندسی بافت» برگزار می‌شود

انجمن علمی مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات و باشگاه پژوهشگران جوان، نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد، با همکاری کانون علمی فرهنگی ضربان دانشگاه علوم پزشکی، انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی سهند و انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه بویین‌زهرا، وبینار «کاربرد هیدروژل ها در مهندسی بافت» را برگزار می کند.

 مهندسی بافت علمی است که با هدف ایجاد جایگزین های زیستی که امکان بازیابی، حفظ و بهبود عملکرد بافت صدمه دیده را داشته باشند، مورد استفاده قرار می گیرد. اجزای اصلی در مهندسی بافت داربست، سلول ها و فاکتورهای رشد هستند. وجود بیوری اکتورها نیز جزء ارکان مهندسی بافت محسوب می شود. داربست یک ساختار سه بعدی است که به عنوان چارچوبی برای هدایت سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد و جایگزینی برای ماتریکس خارج سلولی محسوب می شود. سلول ها به درون داربست نفوذ کرده و با توجه به سیگنال های فیزیکی و شیمیایی که در محیط اطراف آنها قرار دارد شروع به رشد، تمایز، تکثیر و مهاجرت می کنند و در صورت مساعد بودن شرایط محیطی ماتریکس خارج سلولی را ترشح کرده و بافت جدید را ایجاد می کند.
هیدروژل‌ها ساختار سه بعدی پلیمری هستند که در آب متورم می‌شوند و بطور عمده از کوپلیمرها یا هموپلیمرهای آبدوست تشکیل شده‌اند. به دلیل اتصالات عرضی شیمیایی یا فیزیکی، هیدروژل‌ها نامحلولند. اتصالات عرضی ساختار شبکه‌ای و یکنواختی فیزیکی را ارایه می‌دهد.
این برنامه با سخنرانی دکتر سید محمد احمدی و دکتر سپیده سقطی، روز شنبه ۲۴ مهر ساعت ۱۵ تا ۱۷، به صورت آنلاین برگزار می شود.
علاقه‌مندان می توانند جهت ثبت نام و شرکت در این برنامه از طریق وبسایت انجمن مهندسی پزشکی https://dep-bme.ir/register/ اقدام کنند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح