کد خبر : 202567
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مهر 1401 - 12:52

راهنمای دریافت ویزای آلمان

راهنمای دریافت ویزای آلمان

سفر به کشور آلمان برای شهروندان خارج از منطقه شینگن نیازمند اخذ ویزا است که باید مدارک معتبری را به سفارت آلمان در کشور مبدا ارائه دهند و شرایط خاصی داشته باشند. افرادی که موفق به اخذ ویزای آلمان می شوند می توانند با همین ویزا وارد خاک کشورهای عضو معاهده شینگن شوند. شهروندان آلمانی

سفر به کشور آلمان برای شهروندان خارج از منطقه شینگن نیازمند اخذ ویزا است که باید مدارک معتبری را به سفارت آلمان در کشور مبدا ارائه دهند و شرایط خاصی داشته باشند. افرادی که موفق به اخذ ویزای آلمان می شوند می توانند با همین ویزا وارد خاک کشورهای عضو معاهده شینگن شوند. شهروندان آلمانی برای سفر به کشورهای حوزه شینگن نیازی به دریافت ویزای آلمان ندارند و می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی در این کشورها تردد و اقامت کنند. در این مقاله راهنمای کاملی جهت دریافت ویزای آلمان ارائه می شود.

روش های مهاجرت به آلمان

از طریق روش های مختلف می توان به کشور آلمان سفر کرد که از آن جمله می توان به ثبت شرکت، خرید ملک، تمکن مالی یا خود حمایتی، تحصیلی، ازدواج، تولد، سرمایه گذاری، کاری و پناهندگی اشاره کرد. هر یک از این روش ها دارای شرایط و مدارک مورد نیاز مخصوص است که متقاضی باید برای درخواست ویزا .اجد آن شرایط بوده و مدارک لازم را داشته باشد. از بین موارد ذکر شده بهترین روش و راحت ترین آن برای اخذ ویزای آلمان داشتن سرمایه زیاد برای دریافت گلدن ویزا یا سرمایه گذاری در کشور آلمان است.

مراحل اخذ ویزای آلمان 

به طور کلی برای اخذ ویزای آلمان متقاضیان باید چهار مرحله را که در ادامه آورده شده اند را انجام دهند.

  1. تکمیل فرم درخواست ویزا از سایت سفارت آلمان و تعیین نوع ویزا و هدف سفر
  2. گرفتن وقت سفارت و ویزامتریک از دفاتر کارگزاری معتبر 
  3. جمع آوری مدارک و اسناد لازم و ترجمه آن ها توسط مرکز رسمی دارالترجمه به زبان انگلیسی
  4. شرکت برای مصاحبه، تحویل مدارک و انگشت نگاری در روز تعیین شده

نکته: در تمام این مراحل متقاضی باید هزینه هایی را بابت دریافت خدماتی که ارائه می شود، پرداخت کند.

انواع ویزای آلمان

انواع ویزای آلمان با توجه به هدف سفر متقاضی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به ویزای کار، تحصیل و توریستی اشاره کرد. 

  • ویزای توریستی آلمان: این نوع ویزا برای مسافرانی که به قصد دیدن از جاذبه های گردشگری آلمان و دیدن از دوستان و آشنایان به این کشور سفر می کنند صادر می گردد.
  •  ویزای پیدا کردن کار آلمان: افرادی که برای جستجوی کار و پیدا کردن شغل به این کشور سفر می کنند ویزای کار داده می شود.
  • ویزای کار آلمان: افرادی که از شرکت یا کارفرمای آلمانی دارای دعوتنامه به کار دارند می توانند درخواست ویزای کار بدهند.
  • ویزای پیوست آلمان:  ویزای پیوستن به خانواده برای اعضای خانواده شهروندان آلمانی صادر می شود.
  • ویزای تحصیلی آلمان:  افرادی که به قصد ادامه تحصیل یا شرکت در یک دوره آموزشی به مدت مشخص به آلمان سفر می کنند نیازمند اخذ ویزای تحصیلی هستند.
  • ویزای درمانی: بیمارانی که برای استفاده از یک روش درمانی خاص یا ویزیت شدن توسط پزشک آلمانی قصد سفر به این کشور را دارند باید ویزای درمانی بگیرند.
  • ویزای تجاری آلمان: کسانی که قصد راه اندازی کسب و کار یا ثبت شرکت در آلمان را دارند و باید بیشتر از ۹۰ روز در این کشور اقامت کنند نیاز به اخذ ویزای تجاری آلمان دارند.
  • ویزای علمی آلمان: افرادی که در زمینه های پژوهشی فعالیت می کنند اگر برای انجام تحقیقات و مطالعات دعوت شوند باید ویزای علمی بگیرند.
  • ویزای ترانزیت آلمان: مسافرانی که برای رفتن به کشور ثالث باید به صورت هوایی از فرودگاه های آلمان استفاده کنند نیازمند اخذ ویزای ترانزیت هستند.
  • ویزای کارآموزی آلمان: افرادی که با هدف شرکت در دوره آموزشی وارد آلمان می شوند باید ویزای کارآموزی را دریافت کنند.

هزینه ویزای آلمان

هزینه های درخواست ویزای آلمان باید به صورت نقدی و با واحد پولی یورو در سفارت این کشور بابت خدماتی که ارائه می دهند، پرداخت شود. این خدمات  می تواند شامل هزینه رزرو پرواز رفت و برگشت، واچر هتل، هزینه بیمه مسافران، هزینه تعیین وقت سفارت و سایر هزینه ها باشد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای آلمان

برای اخذ ویزای آلمان از هر نوعی که باشد باید مدارک خاصی را به صورت کپی ترجمه و اصل آن ها را به سفارت تحویل داد که در پایان بررسی مدارک اصل اسناد و مدارک به متقاضی برگردانده می شود. 

  • شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه و کپی آن ها
  • ارائه گذرنامه‌ متقاضی که دارای اعتباری بیشتر از ۶ ماه باشد.
  • کپی از همه‌ی صفحات گذرنامه فعلی و قبلی
  • سه قطعه عکس رنگی با زمینه‌ی سفید و با سایز ۴*۶
  • واچر هتل یا یا ارائه سندی دال بر داشتن خانه در آلمان
  • منبع مالی و تمکن مالی شامل گردش حساب سه ماه اخیر متقاضی
  • ارائه بلیت هواپیمای رفت و برگشت
  • بیمه‌ی مسافرتی با حداقل پوشش ۳۰ هزار یورو برای هر شخص

اخذ کارت آبی (Blue card) کشور آلمان

برای اخذ کارت آبی آلمان باید مراحل مشخصی را طی کرد یکی از ضروریات گرفتن این کارت داشتن مدارک معتبر تحصیلی است. این مدارک توسط کشور آلمان بررسی و ارزشیابی شده و سپس تایید می شوند. همچنین متقاضی برای دریافت این کارت باید قرارداد کاری با حداقل دستمزد سالیانه در حدود ۴۷۰۰۰ یورو را داشته باشد. برای مشاغلی که بحران نیروی کار در آلمان وجود دارد سختگیری های قوانین برای صدور کارت آبی کمتر شده است.

متقاضیان واجد شرایط برای مشاغل علوم پزشکی، رشته‌های مهندسی گوناگون، دانش‌آموختگان رشته ریاضی و علوم رایانه می توانند درخواست ویزای آلمان را برای شش ماه ارائه دهند. در این مدت این افراد فرصت دارند شغل مدنظر خود در کشور آلمان جستجو کنند. برای دریافت کارت آبی بهتر است سن متقاضی کمتر از ۴۰ سال باشد؛ البته شرایط سنی خاصی برای اخذ این کارت ذکر نشده است. همچنین تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی از شرایط مهم برای دریافت این کارت می باشد. اگر متقاضی دارای سابقه کاری معتبر و مناسبی باشد می توان این کارت را راحت دریافت کند.

علل ریجکت ویزای آلمان و اعتراض به آن

دلایل مختلفی برای ریجکت ویزای آلمان وجود دارد که از آن جمله می توان به عدم توان مالی و تمکن متقاضی برای تامین های هزینه های سفر، به پایان رسیدن مدت اعتبار مدارک مسافر شامل گذرنامه، مدرک زبان یا گواهی سوء پیشینه، نقص در اسناد و مدارک هویتی و شغلی، تمکیل اشتباه فرم درخواست ویزا، عدم توانایی برای قانع کردن افسران ویزا برای بازگشت به کشور مبدا اشاره کرد. برای اعتراض به زد ویزا می توان نامه اعتراضی خود را به افسران سفارت تحویل دهید یا از طریق ایمیل نامه را برای سفارت ارسال کنید.

جمع بندی

در این مقاله راهنمایی کلی جهت دریافت ویزای آلمان ارائه گردید که در آن مفصل در مورد شرایط و مراحل اخذ انواع ویزای کشور آلمان صحبت شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح