کد خبر : 208214
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 10:54

ترافیک ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک چیست؟

  به گزارش بای رپورتاژ و به نقل از همکاری اصطلاح بازاریابی دیجیتال “ترافیک” به بازدیدکنندگانی که به یک وب سایت یا اپلیکیشن می آیند اشاره دارد. این یک معیار مهم است زیرا تعداد کاربرانی که با محتوای آنلاین درگیر هستند را نشان می دهد. در میان انواع مختلف ترافیک، ترافیک ارگانیک (که گاهی به

 

به گزارش بای رپورتاژ و به نقل از همکاری اصطلاح بازاریابی دیجیتال “ترافیک” به بازدیدکنندگانی که به یک وب سایت یا اپلیکیشن می آیند اشاره دارد. این یک معیار مهم است زیرا تعداد کاربرانی که با محتوای آنلاین درگیر هستند را نشان می دهد. در میان انواع مختلف ترافیک، ترافیک ارگانیک (که گاهی به آن ترافیک سئو می گویند) به عنوان نشانگر موفقیت یک وب سایت برجسته است.

در این مرور کلی، به این موضوع می پردازیم که چرا ترافیک وب سایت ارگانیک مهم است و چگونه می توانید برای آن بهینه سازی کنید. علاوه بر این، ما به این موضوع نگاه می کنیم که چرا بسیاری از SMB ها نیازی به تعقیب هدف رشد بی وقفه ترافیک ندارند.

 

معنی ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک یا ترافیک سئو به بازدیدکنندگانی اشاره دارد که در نتیجه نتایج جستجوی بدون پرداخت (“ارگانیک”) به وب سایت شما وارد می شوند. این بازدیدکنندگان سایت شما را پس از استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ یا یاهو پیدا کردند، نه با کلیک بر روی یک آگهی پولی.

 

تصور کنید به گوگل می روید و «بهترین نرم افزار مدیریت پروژه» را جستجو می کنید. گوگل فهرستی از مقالات، بررسی ها و وب سایت های ابزار را برمی گرداند. شما روی نتیجه‌ای کلیک می‌کنید که تبلیغ نیست، یا با علامت «حمایت‌شده» علامت‌گذاری شده است، و در یک سایت بررسی نرم‌افزار قرار می‌گیرید. بازدید شما از آن سایت، صرفاً به دلیل جستجوی شما بدون تأثیر تبلیغات پولی، به عنوان «ترافیک ارگانیک» برای آن وب سایت بررسی محسوب می شود.

 

چرا ترافیک ارگانیک مهم است؟

موفقیت واقعی وب سایت چند وجهی است و نه تنها شامل دیده شدن، بلکه شامل تعامل، رضایت کاربر و تبدیل نیز می شود، اما مزایای ترافیک ارگانیک رایگان عبارتند از:

 

  • مقرون به صرفه: برخلاف ترافیک پولی که برای هر کلیک یا نمایش هزینه پرداخت می کنید، بازدیدهای ارگانیک «رایگان» هستند. بله، شما زمان یا پولی را در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) سرمایه گذاری خواهید کرد، اما پس از رتبه بندی محتوا، برای کلیک های نتایج جستجو هزینه ای پرداخت نمی کنید.
  • اعتبار و اعتماد: فهرست‌های ارگانیک، برخلاف فهرست‌های جستجوی پولی، از نظر کاربران قابل اعتمادتر هستند. بازدیدکنندگان ارگانیک تمایل دارند سایت هایی را که رتبه بالایی دارند مرتبط، با کیفیت و معتبر بدانند.
  • پایداری: رتبه بندی ارگانیک طولانی تر از تبلیغات است. کمپین‌های پولی باعث افزایش سریع می‌شوند، اما ترافیک SEO ارگانیک ثبات طولانی‌مدت را ارائه می‌دهد.

 

ارگانیک در مقابل سایر منابع ترافیک

هر منبع ترافیک وب سایت، مجموعه منحصر به فرد خود را از بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد، که هر کدام با سطوح مختلف تعامل، قصد و پتانسیل تبدیل مشخص می شوند. چه یک کاربر فعالانه به دنبال نام تجاری شما باشد، چه از طریق یک پیوند به اشتراک گذاشته شده کاوش کند، یا با محتوای شما در یک تبلیغ مواجه شود، مسیری که طی می کند می تواند بر احتمال جذب یا تبدیل شدن آنها تأثیر بگذارد. انواع دیگر ترافیک عبارتند از:

 

  • ترافیک پولی: برخاسته از تبلیغات، پلتفرم هایی مانند Google Ads یا Bing Ads تبلیغات شما را به نمایش می گذارند و به ازای هر کلیک یا نمایش صورتحساب دریافت می کنید.
  • ترافیک مستقیم: افرادی را نشان می دهد که با تایپ مستقیم URL شما یا از طریق نشانک ها به سایت شما دسترسی دارند.
  • ترافیک ارجاع: کاربرانی که از طریق پیوندهای قرار داده شده در وب سایت های دیگر به سایت شما می رسند.
  • ترافیک اجتماعی: بازدیدکنندگانی که از پلتفرم های رسانه های اجتماعی می آیند.

 

از بین منابع مختلف ترافیک، ترافیک ارگانیک به دلیل حضور پایدار در طول زمان و ماهیت مقرون به صرفه آن دارای مزیت خاصی است.

 

چگونه ترافیک جستجوی ارگانیک را افزایش دهیم

افزایش ترافیک ارگانیک به ترکیبی از استراتژی ها نیاز دارد، برخی از روش های کلیدی مورد استفاده برای افزایش دید سایت عبارتند از:

 

  • محتوای با کیفیت بالا: محتوای ارزشمند و اصلی ایجاد کنید. به سوالات پاسخ دهید، راه حل ها و بینش های منحصر به فرد ارائه دهید. شخصی که محتوا را می نویسد باید یک متخصص واقعی موضوع (SME) باشد. به خاطر داشته باشید، وبلاگ نویسی تجاری برای هر وب سایتی مناسب نیست و اشکال دیگری از بازاریابی محتوا برای شما وجود دارد.
  • تحقیق کلمات کلیدی: کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه خود را شناسایی کنید. اینها عباراتی است که مردم هنگام جستجو استفاده می کنند. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما در محتوای SEO که تولید می کنید استفاده می شود.
  • سئوی درون صفحه: صفحات جداگانه را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. این شامل بهینه سازی ساختار صفحه، محتوا، عنوان، توضیحات متا و ساختار URL است.
  • سئوی فنی: مطمئن شوید که سایت شما سازگار با موبایل، ساختار مناسب، بارگیری سریع و استفاده از SSL است. در مقاله ما در مورد سئوی مشاغل کوچک بیشتر بدانید.
  • سئوی محلی: برای کسب و کارهایی که دارای موقعیت فیزیکی هستند یا در یک منطقه خاص خدمت می کنند، بهینه سازی برای جستجوهای محلی بسیار مهم است.
  • آموزش: برای مبتدیان بسیار وسوسه انگیز است که باور کنند کارهایی مانند بهینه سازی H1 یا برچسب های عنوان همه چیز را تغییر می دهد، اما اینطور نیست. سئو را از منابع معتبری مانند Moz بیاموزید، از افسانه های سئو آگاه باشید، نحوه جلوگیری از کلاهبرداری های سئو را مطالعه کنید، از ابزارهای رایگان سئو معتبر استفاده کنید و در صورت نیاز نحوه استخدام برای سئو را بیاموزید.

 

ترافیک مارک دار در مقابل ترافیک غیر مارک دار

تمایز بین عبارت های جستجو می تواند چیزهای زیادی را در مورد حضور آنلاین شما نشان دهد:

 

  • عبارات جستجوی مارک دار: اینها عبارت های جستجویی خاص برای یک نام تجاری یا محصول هستند که نشان دهنده آگاهی از برند موجود است: “Mailchimp”
  • عبارات جستجوی بدون مارک: جستجوهای گسترده‌تر که کاربران را در مرحله کشف پیشنهاد می‌کند، گزینه‌هایی را بدون برند در ذهن کاوش می‌کند: «پلتفرم بازاریابی ایمیلی»

 

برای یک کسب و کار، اگر بازدیدهای ارگانیک شما عمدتاً ناشی از عبارات جستجوی مارک است، این یک استراتژی بازاریابی محتوای محدود را نشان می دهد. موفقیت آنلاین واقعی به معنای قابل مشاهده بودن در تمام طول سفر خریدار است: از جستجوهای گسترده و بدون مارک (بالای قیف) تا شناسایی برند خاص (پایین قیف)، که تضمین می‌کند هم مشتریان بالقوه جدید و هم مشتریان وفادار را درگیر می‌کنید.

 

اندازه گیری ترافیک

گوگل آنالیتیکس (GA) استاندارد طلایی برای اندازه گیری ترافیک وب سایت است. در اینجا نحوه بررسی ترافیک جستجوی ارگانیک در Google Analytics 4 آمده است:

 

  1. Google Analytics را باز کنید
  2. به گزارش‌ها > جذب > جذب ترافیک بروید، معیارهایی مانند تعداد کاربران، جلسات و میانگین زمان تعامل برای گروه‌های کانال ترافیک را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید گزارش را از کانال‌های سطح بالا (ارگانیک، مستقیم، ارجاع، و غیره) تغییر دهید تا منابع خاص (گوگل، بینگ و غیره) را نشان دهید.

 

توجه داشته باشید، سازندگان وب‌سایت مانند Squarespace یا Wix نیز پانل‌های تحلیلی را ارائه می‌دهند که بازدیدها از جستجو، پیوندهای مستقیم، ارجاع‌ها و ایمیل را نشان می‌دهند. با این حال، برخلاف GA که به شما امکان می دهد بازدیدهای ترافیکی را از آدرس های IP خاص حذف کنید، داشبوردهای سازنده وب سایت معمولاً همه بازدیدها را شامل می شوند. این بدان معناست که در سایت هایی با حجم ترافیک کم، بخش قابل توجهی از بازدیدهای ثبت شده ممکن است از تیم شما باشد.

 

به یاد داشته باشید، افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک شما یک هدف ارزشمند است، اما باید ماهیت و نیازهای کسب و کار خود را نیز در نظر بگیرید. همه ترافیک یکسان ایجاد نمی شود، و بسیاری از اوقات، کیفیت و ارتباط از حجم محض پیشی می گیرد.

 

همسو کردن اهداف ترافیکی با اهداف تجاری

مقالات مربوط به سئو اغلب شامل نمودارهایی هستند که ترافیک نمایی و معیارهای رشد چشمگیر را نشان می دهند. اما تعداد ترافیک عظیمی که توسط بازیگران اصلی به نمایش گذاشته می شود، هدف بسیاری از SMB ها نیست. اهداف ترافیک تا حد زیادی به مدل کسب و کار و مخاطبان هدف شما بستگی دارد.

ترافیک بالا به معنای واقعی کلمه مایه حیات سایت های وابسته و مبتنی بر تبلیغات است. و برای مشاغل درگیر در بازاریابی B2C، از جمله تجارت الکترونیک و بخش‌های SaaS، رشد مداوم ترافیک برای موارد زیر بسیار مهم است:

 

  • آگاهی از برند: به خصوص در بازارهای اشباع شده، دیده شدن برند بالا به طور بالقوه می تواند منجر به افزایش فروش یا ثبت نام شود.
  • مقیاس‌بندی و رشد: شرکت‌ها، به‌ویژه شرکت‌هایی که توسط سرمایه‌های مخاطره‌آمیز حمایت می‌شوند، ممکن است رشد سریع را در اولویت قرار دهند و معیارهای ترافیک بالا را نشان‌دهنده تناسب محصول با بازار و پتانسیل آن‌ها برای مقیاس‌سازی کنند.

 

با این حال، برای نهادهای B2B یا کسانی که خدمات تخصصی ارائه می‌دهند، روایت می‌تواند تغییر کند و برای بسیاری از کسب‌وکارها یک سایت با حجم کمتر این کار را انجام می‌دهد:

 

  • کیفیت بر کمیت: با توجه به چرخه‌های فروش طولانی‌تر و قیمت‌های بالاتر بلیط، بازاریابی B2B اغلب کیفیت را بر کمیت ارزش می‌گذارد. جذب تصمیم گیرندگان یا ذینفعان مناسب می تواند به معاملات قابل توجهی منجر شود، حتی اگر ترافیک کلی کم باشد.
  • تعاملات عمیق: شرکت های مبتنی بر خدمات و نهادهای B2B اغلب به تقویت روابط پایدار وابسته هستند. بنابراین، معیارهایی مانند میانگین مدت جلسه یا صفحات در هر بازدید ممکن است وزن بیشتری نسبت به تعداد بازدیدکنندگان صرف داشته باشند.
  • تمرکز محلی: برای بسیاری از مشاغل محلی، ترافیک هدفمند جغرافیایی می تواند ارزشمندتر از دید گسترده آنلاین باشد. در نتیجه، تعداد کل ترافیک آنها متوسط خواهد بود، اما درصد بازدیدکنندگان سایت که به مشتریان واقعی تبدیل می‌شوند می‌تواند به طور قابل توجهی بیشتر باشد.

 

مهم است که بین حجم زیاد و ایجاد نوع مناسب ترافیک تشخیص داده شود. معیارهای ترافیک بالا می توانند جذاب باشند، اما همیشه نشان دهنده موفقیت نیستند، به ویژه برای مشاغل خاص. در این موارد، ترافیک متوسط از یک مخاطب بسیار درگیر و مرتبط می تواند به نتایج دلخواه منجر شود.

 

این برای کاهش ارزش رشد ترافیک نیست. با این حال، SMB ها باید با انتظارات معقول و شفافیت در مورد هدفشان به SEO برخورد کنند. آرزوهای خود را با واقعیت بازار، پیشنهادات و مخاطبان هدف خود متعادل کنید.

 

چالش‌های جستجوی ارگانیک

 

  • رقابت: به رسمیت شناختن ارزش سئو رقابت را برای رتبه بندی های اصلی جستجو افزایش داده است. در حالی که فناوری بازاریابی و هوش مصنوعی مولد زمین بازی را تا حدی همسطح می‌کنند، سایت‌های به خوبی تثبیت شده می‌توانند مزیت قابل‌توجهی داشته باشند، و آن را برای کسب‌وکارهای جدیدتر چالش برانگیز می‌کنند.
  • نیاز به صبر دارد: سئو یک بازی طولانی مدت است. ممکن است ماه ها طول بکشد تا شاهد نتایج قابل توجهی باشیم، اما سرمایه گذاری های امروز شما – چه در تلاش و چه در منابع – در آینده سودی به همراه خواهد داشت. این ضرب المثل را به خاطر بسپارید: «بهترین زمان برای کاشت درخت ۲۰ سال پیش بود. دومین زمان بهترین هم اکنون است.»
  • تغییر الگوریتم ها: موتورهای جستجو اغلب الگوریتم های خود را به روز می کنند و نحوه رتبه بندی وب سایت ها را تغییر می دهند. با این حال، سایت‌هایی که از استراتژی‌های سئوی توصیه‌شده و اخلاقی پیروی می‌کنند – و محتوای مفید و باکیفیت را در اولویت قرار می‌دهند – معمولاً در رتبه‌بندی خود ثابت می‌مانند، حتی زمانی که تغییرات الگوریتم اتفاق می‌افتد.
  • جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی: نکات بالا چالش‌های «معمول» هستند، اما محیط جستجوی امروزی در حال تغییر است. همانطور که موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ عمیق‌تر به دنیای هوش مصنوعی می‌روند، نحوه ارائه نتایج جستجو دستخوش تغییر لرزه‌ای شده است. موتورهای جستجو از هوش مصنوعی برای ایجاد پاسخ های مستقیم به پرسش های کاربر استفاده می کنند و این پاسخ ها به طور برجسته در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شوند. در حالی که این ممکن است با ارائه راه حل های سریع، تجربه کاربر را بهبود بخشد، اما چالش جدیدی برای SMB ها ایجاد می کند زیرا محتوای شما در نتایج جستجوی ارگانیک پایین تر می رود.

 

در پایان

ترافیک ارگانیک یک معیار مهم برای هر وب سایت است. این اقتدار، ارتباط و کیفیت یک سایت را نشان می دهد. به دست آوردن این ترافیک چالش برانگیز است، اما مزایای آن از جمله اعتبار، مقرون به صرفه بودن و پایداری غیرقابل انکار است.

اگر در مورد حضور آنلاین خود جدی هستید، بهینه سازی وب سایت و محتوای خود ضروری است. و به یاد داشته باشید، در حالی که بازدیدهای ارگانیک نشان دهنده علاقه اولیه است، تعامل واقعی در نهایت توسط ارتباط، کیفیت و ارزش محتوای شما تعیین می شود.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح