کد خبر : 205832
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آذر 1401 - 11:10

تاثیر بیشتر ویتامین D3 در تقویت سیستم ایمنی نسبت به ویتامین D2

تاثیر بیشتر ویتامین D3 در تقویت سیستم ایمنی نسبت به ویتامین D2

  بدن انسان همواره در معرض آسیب‌های مختلف است که باید با کمک راهکارهای مختلف سیستم ایمنی خود را تقویت بکند. هر چقدر که شما سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشید، به همان اندازه از بیماری‌های مختلف محفوظ خواهید ماند. ویتامین D یکی از عناصری است که به طور مستقیم بر روی سیستم ایمنی اثر می‌گذارد.

 

بدن انسان همواره در معرض آسیب‌های مختلف است که باید با کمک راهکارهای مختلف سیستم ایمنی خود را تقویت بکند. هر چقدر که شما سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشید، به همان اندازه از بیماری‌های مختلف محفوظ خواهید ماند. ویتامین D یکی از عناصری است که به طور مستقیم بر روی سیستم ایمنی اثر می‌گذارد. نکته مهم این است که ویتامین D نیز دارای انواع مختلفی است که باید به هر کدام آن‌ها دقت داشته باشید. ویتامین D3‌ یکی از این موارد است که قدرت تاثیرگذاری آن حتی از ویتامین D2 هم بیشتر خواهد بود.

تامین ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی

ویتامین D یکی از حیاتی‌ترین موادی است که برای سلامتی بدن ضروری می‌باشد. به همین علت هر گونه کمبود در این بخش می‌توند مسائل زیادی را برای شما به وجود بیاورد. بهترین راه برای تامین ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. در واقع بدن برای ساخت این ویتامین به نور آفتاب نیاز دارد. در صورتی که در طول شبانه‌روز حدود ۳۰ دقیقه نور آفتاب دریافت می‌کنید، بدن شما از این لحاظ تامین خواهد بود.

البته برخی از منابع غذایی نیز از این نظر بسیار غنی هستند که شما می‌توانید برنامه مصرف آن‌ها را بچینید. به طور مثال غذاهایی همچون غلات صبحانه، شیر و پنیر دارای سطح بالای ویتامین دی هستند. به همین علت دو عامل تغذیه و نور می‌توانند نیاز شما را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند. در صورتی که باز هم کمبودی در این مورد وجود داشت، می‌توان از مکمل‌های ویتامین دی استفاده کرد.

آیا تاثیرگذاری ویتامین‌های D2 و D3 یکسان است؟

در گذشته اکثر محققان فکر می‌کردند که همه گروه‌های ویتامین D‌ به یک اندازه در تقویت سیستم ایمنی موثر هستند. این در حالی است که بر اساس تحقیقات جدید ثابت شده است که ویتامین دی ۳ تاثیر بهتری بر روی سیستم ایمنی می‌گذارد. ویتامینD3 نقش تعیین‌کننده‌ای در سیستم سیگنال‌دهی اینترفرون دارد و ساخت این ماده در بدن را تحریک می‌کند.

این ماده بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می‌دهد. به همین علت اگر بتوانید به بدن خود ویتامین D3 کافی برسانید، سیستم ایمنی شما به خوبی تقویت خواهد شد. در این حالت ویروس‌ها و باکتری‌های مختلف کمتر فرصت دارند تا به شما حمله کنند. با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که ویتامین D2 نقش زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن ندارد. با توجه به شرایطی که در این بخش دیده می‌شود، مصرف با برنامه ویتامین D3 می‌تواند بخش زیادی از مشکلات سیستم ایمنی را در بدن انسان برطرف سازد.

چرا باید مکمل ویتامین D مصرف کرد؟

یکی از تفاوت‌های اساسی ویتامین D با سایر موارد در این است که این ویتامین بر اثر دریافت نور خورشید در بدن ساخته می‌شود. این در حالی است که بسیاری از ویتامین‌ها فقط از طریق تغذیه وارد بدن می‌شوند. سنتز ویتامین D توسط سلول‌های کلسترول در داخل بدن صورت می‌گیرد. نکته دیگر این است که شما باید همواره منابع غنی از ویتامین D را مصرف کنید. مصرف شیر و سایر لبنیات می‌تواند در این مورد بسیار تاثیرگذار باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که امروزه مردم کمتر در معرض نور خوشید قرار می‌گیرند. دلیل اصلی این مسئله نیز اداری شدن اکثر مشاغل است که افراد در محیط بسته به سر می‌برند.

شاید باورکردنی نباشد که از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر از فقر ویتامین D رنج می‌برند. معمولا این ۴ نفر نیز جزو افرادی هستند که کمتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند. با توجه به آسیب‌هایی که در فقدان ویتامین D به وجود می‌آید، باید برای تامین دقیق آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. خوشبختانه با وجود مکمل‌های ویتامین D این مساله به صورت ریشه‌ای قابل حل است و از این جهت جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. دوز مصرف مکمل‌ها نیز در نهایت توسط پزشک مشخص می‌شود تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

تفاوت ویتامین D2 و D3

امروزه ویتامین‌ها دارای تنوع بالایی هستند که هر کدام از آن‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در بدن دارند. ویتامین D2 و D3 تفاوت‌های اندکی با یکدیگر دارند که با یک بررسی ساده می‌توان به این موارد پی برد. ویتامین D2 بیشتر از طریق منابع گیاهی تامین می‌شود. به همین علت ویتامین D دریافتی از میوه‌ها و سبزیجات از این نوع به حساب می‌آید. این در حالی است که ویتامین D3 بر اثر سنتز در حیوانات به وجود می‌آید. این دو نوع از بسیاری جهات شبیه به یکدیگر هستند.

با این حال تفاوت جزئی در ساختار شیمیایی هر کدام به خوبی مشهود است. در بدن انسان از طریق دریافت نور خورشید ویتامین D3 به وجود می‌آید. طبق بررسی‌ها همین ویتامین است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. به همین علت نمی‌توان بر روی ویتامین D2 حساب ویژه‌ای باز کرد. ویتامین دی سبب می‌شود که ساخت برخی از پروتئین‌های ضدباکتریایی به شدت تحریک شود. در نتیجه گلبول‌های سفید نیز در این شرایط بسیار بهتر عمل خواهند کرد.

چطور ویتامین D3 بیشتری دریافت کنیم؟

با توجه به توضیحاتی که درباره ویتامین D3 داده شد، بسیاری از افراد به دنبال افزایش مقدار آن در بدن خود هستند و برای این موضوع اقدامات مختلفی را انجام می‌دهند. سعی کنید که حتما روزی یکبار از محیط خانه خارج شده و  در هوای آزاد قدم بزنید. با انجام این کار میزان  دریافت نور خورشید  بیشتر می‌شود که در نهایت به تقویت ویتامین C3 می‌انجامد.  اگر قصد دارید که از شیر و لبنیات استفاده کنید، حتما دقت کنید که با ویتامین D غنی شده باشد.

در سال‌های گذشته ویتامین D2‌ در ساختار شیرها به کار می‌رفت که ارزش چندانی برای سیستم ایمنی بدن نداشت. این در حالی است که امروزه اکثر شیرها با ویتامین D3 غنی‌سازی می‌شوند. البته برخی از لبنیات نیز با هر دو نوع شیر غنی شده‌اند که در نوع خود حائز اهمیت هستند. در صورتی که خواستید مواردی همچون پنیر یا ماست را خریداری کنید، حتما از غنی بودن ویتامین D در آن اطمینان حاصل کنید. اگر هم به دنبال خرید انواع مکمل هستید، حتما از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید.

خرید مکمل سیستم ایمنی 

با توجه به اینکه ویتامین D از ضروریات برای سیستم ایمنی انسان است، به شما توصیه می‌کنیم که تامین آن را به بهترین شیوه ممکن انجام دهید. خوشبختانه در اکثر مکمل‌های سیستم ایمنی، ویتامین D به اندازه کافی وجود دارد. در حال حاضر فروش این مکمل‌ها از طریق داروخانه صورت می‌گیرد. چنانچه به دنبال سایر داروها و مکمل‌ها هستید، مسلما داروخانه روشا بهترین محصولات را به شما عرضه می‌کند.

منبع: 

https://roshapharmacy.com/product-category/supplements/multi-vitamins/boosting-immunity-system/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح