کد خبر : 15602
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 مهر 1400 - 21:59

ایلان ماسک شکایت جف بزوس را نادیده گرفت

ایلان ماسک شکایت جف بزوس را نادیده گرفت

 ایلان ماسک، بنیان‌گذار اسپیس ایکس، تحت تاثیر رویکرد قانونی رقیب خود جف بزوس، مدیرعامل آمازون، در مورد پروژه سطح‌نشین ماه ناسا قرار نگرفت. به گزارش اسپیس، اسپیس ایکس ایلان ماسک و بلو اوریجین متعلق به جف بزوس ماه‌هاست که بر سر قرارداد ناسا مبنی بر ساخت یک سطح‌نشین برای قرار دادن فضانوردان روی ماه برای

ایلان ماسک شکایت جف بزوس را نادیده گرفت

 ایلان ماسک، بنیان‌گذار اسپیس ایکس، تحت تاثیر رویکرد قانونی رقیب خود جف بزوس، مدیرعامل آمازون، در مورد پروژه سطح‌نشین ماه ناسا قرار نگرفت.

به گزارش اسپیس، اسپیس ایکس ایلان ماسک و بلو اوریجین متعلق به جف بزوس ماه‌هاست که بر سر قرارداد ناسا مبنی بر ساخت یک سطح‌نشین برای قرار دادن فضانوردان روی ماه برای اولین بار از سال ۱۹۷۲ درگیر هستند.
بلو اوریجین با تصمیم سپردن پروژه سیستم فرود انسان روی کره ماه(HLS) به اسپیس ایکس مخالفت کرد؛ هنگامی که اعتراض اولیه شکست خورد، این شرکت رسما شکایت کرد. این پرونده تا پایان اکتبر در حال بررسی است و ناسا و اسپیس ایکس قادر به کار روی این پروژه تا زمان تصمیم‌گیری نیستند.
از ماسک در مورد این وضعیت روز سه‌شنبه، ۲۸ سپتامبر در کنفرانس سالانه کد وکس مدیا(vox media) سوال شد، ماسک در پاسخ اظهار کرد: هر چقدر وکلای شما قوی و خوب باشند، شما نمی‌توانید راهی به سوی ماه بیابید.
ماسک افزود: فکر می‌کنم که بزوس باید انرژی خود برای رسیدن به ماه را بیشتر از پرونده‌های حقوقی صرف کند.
این اظهار نظر به پرواز ساب اوربیتال بزوس در ۲۰ جولای اشاره می‌کند؛ هنگامی که وی و سه همراهش در کپسول گردشگری فضایی نیو شپرد متعلق به بلو اوریجین چند دقیقه‌ای گردش فضایی را تجربه کردند.
در حال حاضر، نیو شپرد تنها وسیله نقلیه عملیاتی بلو اوریجین است؛ اگرچه این شرکت در حال کار روی سیستم پرتاب مداری و سطح‌نشین کوچک برای حمل ابزار است اما شرکت مذکور برای به دست آوردن پروژه سطح‌نشین ناسا برای فرود فضانوردان در ماه نیز به شدت در حال مبارزه است.
در مقابل اسپیس ایکس اکنون با موشک فالکون ۹ خود و کپسول کرو دراگون پروازهای معمولی انسان به فضا را انجام می‌دهد. در همین حال این شرکت در حال آزمایش نمونه‌های اولیه سیستم پرتاب سنگین استارشیپ نیز بوده که برای تطبیق با نیازهای ناسا برای فرود روی ماه پیشنهاد شده است.
این مناقشه نشان دهنده تاخیر احتمالی دیگری در برنامه آرتمیس ناساست که برای فرود انسان روی ماه، به لحاظ نظری در اواخر سال ۲۰۲۴، طراحی شده است اما کنگره به مراتب کمتر از آنچه ناسا درخواست کرده بود به ‌پروژه HLS پول اختصاص داد که باعث شد تنها اسپیس ایکس انتخاب شود.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح