کد خبر : 22750
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 15:45

وبینار دانشجویی «کوانتوم به زبان ساده» برگزار می‌شود

وبینار دانشجویی «کوانتوم به زبان ساده» برگزار می‌شود

انجمن علمی میان‌رشته‌ای (ژرفا) فیزیک، ریاضی و فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، وبینار «کوانتوم به زبان ساده» را برگزار می کند.  کُوانتوم (quantum) در فیزیک به کمترین مقدار ممکن از یک کمیت، مقدار پایه یا یک کوانتوم آن کمیت می‌گویند. یک کمیت کوانتیده، تنها می‌تواند مقدارهایی گسسته یعنی مضرب صحیحی از کوانتوم آن کمیت را

وبینار دانشجویی «کوانتوم به زبان ساده» برگزار می‌شود

انجمن علمی میان‌رشته‌ای (ژرفا) فیزیک، ریاضی و فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، وبینار «کوانتوم به زبان ساده» را برگزار می کند.

 کُوانتوم (quantum) در فیزیک به کمترین مقدار ممکن از یک کمیت، مقدار پایه یا یک کوانتوم آن کمیت می‌گویند. یک کمیت کوانتیده، تنها می‌تواند مقدارهایی گسسته یعنی مضرب صحیحی از کوانتوم آن کمیت را اختیار کند.
کوانتوم شاخه‌ای از علم فیزیک است که دنیای ذرات بسیار کوچک را مورد بررسی قرار می‌دهد. این شاخه از فیزیک، نتایجی عجیب را در پی دارد که در دنیای واقعی قابل توجیه نیستند. در مقیاس الکترونی و اتمی، بسیاری از معادلات فیزیک کلاسیک که توصیف‌کننده نحوه حرکت اجسام هستند، نمی‌توانند فیزیک مسائل را توصیف کنند. در فیزیک کلاسیک، یک جسم در یک لحظه مشخص، در مکانی مشخص قرار می‌گیرد. این در حالی است که در کوانتوم مکانیک الکترون‌ها در فضایی احتمالی قرار دارند. در حقیقت احتمال وجود آن‌ها در نقطه‌ A، برابر با عددی مشخص بوده و در نقطه B، این احتمال عددی متفاوت است.
این برنامه با ارائه معین ناصری Center for Quantum Optical Technologies (مرکز فناوری های نوری کوانتومی) روز یکشنبه ۱۱ مهرماه، ساعت ۲۰، به صورت آنلاین برگزار می شود.
علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://us05web.zoom.us/j/4426386808?pwd=cFVuUlVtU3NWZDRaZS9JSGVmNEJzUT09 مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح