کد خبر : 208194
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 11:57

طراحی بسته بندی خشکبار

طراحی بسته بندی خشکبار

    خشکبار به محصولات خوراکی اطلاق می شود که رطوبت کمی دارند و معمولاً پس از خشک شدن تبدیل به محصولات خشک می شوند. خشکبارها به عنوان منابع غنی از پروتئین‌ها، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی شناخته می‌شوند و می‌توانند بخشی از رژیم‌های غذایی سالم باشند.  شرکت طراحی بسته بندی باید در طراحی بسته

 

C:\Users\Anten\Desktop\Dry-fruit-packaging.jpg

 

خشکبار به محصولات خوراکی اطلاق می شود که رطوبت کمی دارند و معمولاً پس از خشک شدن تبدیل به محصولات خشک می شوند. خشکبارها به عنوان منابع غنی از پروتئین‌ها، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی شناخته می‌شوند و می‌توانند بخشی از رژیم‌های غذایی سالم باشند. 

شرکت طراحی بسته بندی باید در طراحی بسته بندی خشکبار دقت بالایی را در نظر بگیرد چرا که خشکبار، محبوب‌ترین و همینطور پرمصرف ترین محصولات در سراسر جهان است. 

دانه هایی مانند بادام، پسته، میوه های خشک که شامل زرشک، انگور خشک می گردد را می تواند در دسته خشکبار باشد. 

همینطور خشکبار به میوه هایی مانند کشمش، آلو خشک، زردآلو خشک و سایر میوه های خشک استفاده کنید همچنین به مغزها و دانه ها مانند: پسته، بادام، گردو، بادام زمینی، دانه انگور، تخم کدو، تخم کتان.

حبوبات خشک شامل نخود، لوبیا، عدس و همینطور به میوه هایی مانند آلبالو که خشک می شوند و معمولاً به عنوان میوه خشک فروخته می شوند.

 

انواع روش های مختلف طراحی بسته بندی خشکبار

انواع روش‌های بسته‌بندی خشکبار به چندین صورت متفاوت انجام می‌شود. در ادامه به آن پرداخته ایم.

  • بسته‌بندی کیسه‌ای

این یکی از روش‌های ساده و متداول بسته‌بندی خشکبارها است. خشکبارها در کیسه‌های پلاستیکی یا کاغذی قرار می‌گیرند و با نشان‌دادن وزن و نوع محصول معمولاً به صورت عمده به فروش می‌رسند.

  • بسته ‌بندی شیشه‌ای

برخی از خشکبارها مثل پسته، بادام و گردو در بطری‌های شیشه‌ای یا جعبه‌های شیشه‌ای بسته ‌بندی می‌شوند. این روش به محصولات ارزش افزوده می‌دهد و به طراحی زیبا و جذاب می‌پردازد.

  • بسته ‌بندی گازی

این روش معمولاً برای حفظ تازگی و کاهش تغییر رنگ خشکبارها استفاده می‌شود. محصولات در بستری از گاز نیتروژن بسته‌بندی می‌شوند که به حفظ کیفیت محصول کمک می‌کند.

  • بسته ‌بندی سازگار با محیط‌زیست

این روش از مواد بازیافت‌پذیر و دوستدار محیط‌زیست برای بسته ‌بندی خشکبارها استفاده می‌کند که به کاهش زباله‌های پلاستیکی و تأثیرات زیان‌بار بر روی محیط زیست کمک می‌کند

  • بسته ‌بندی هوشمند

برخی از بسته ‌بندی‌ها دارای فناوری‌های هوشمند هستند که اطلاعات مفیدی مانند تاریخ انقضاء، کالری، محل تولید و موارد مشابه را نشان می‌دهند.

عوامل مهم در طراحی بسته بندی خشکبار

  • حفاظت از طراوت و کیفیت

بسته بندی میوه های خشک باید از تازگی و کیفیت محصولات محافظت کند. این محصولات معمولا به دلیل وجود رطوبت و هوا به سرعت خراب می شوند. بنابراین بسته بندی به عنوان یک عایق محافظ از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • جلب توجه مشتریان 

طراحی بسته بندی جذاب و مناسب می تواند توجه مشتریان را جلب کند. این امر باعث افزایش فروش و آگاهی از برند می شود در واقع با استفاده از رنگ های جذاب در طراحی بسته بندی می توان جذابیت را افزایش داد. در طراحی لیبل نیز توجه به این مورد ضروری است. 

  • بهداشت و ایمنی

بسته بندی باید از نفوذ و آلودگی محصول جلوگیری کند و به مشتریان اطمینان دهد که محصول تا زمان مصرف بهترین کیفیت را در شرایط بهداشتی حفظ کرده است.

  • تازگی و طعم محصول

بسته بندی خوب باعث می شود محصولات میوه خشک تازه و طعم بهتری داشته باشند. این موضوع برای رضایت مشتری بسیار مهم است.

  • اطلاعات محصول

بسته بندی می تواند اطلاعاتی مانند تاریخ انقضا، مواد تشکیل دهنده، اطلاعات تغذیه ای و سایر موارد مهم برای مشتریان را در اختیار مشتریان قرار دهد. در واقع در طراحی کاتالوگ نیز باید بدانید که این مورد نیز دارای اهمیت است.   

  • تأثیر محیطی

از آنجایی که میوه های خشک بیشتر در ظروف پلاستیکی یا کاغذی قرار می گیرند، مسائل زیست محیطی نیز نقش مهمی در طراحی بسته بندی میوه های خشک دارد.

به طور کلی بسته بندی میوه خشک عنصر مهمی برای حفاظت، جذب مشتری و توسعه کسب و کار در صنعت خشکبار است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح