کد خبر : 2686
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 - 14:50

“زکزاکی” پرچم اسلام انقلابی را در آفریقا برافراشت

“زکزاکی” پرچم اسلام انقلابی را در آفریقا برافراشت

  امام جمعه موقت اصفهان گفت: شیخ زکزاکی پرچم اسلام انقلابی را در آفریقا برافراشت به همین دلیل حکومت نیجریه ایشان را زندانی کرد و امروز با فشار افکار عمومی مجبور شد رهبر شیعیان نیجریه را آزاد کند. محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا درباره آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی-رهبر جنبش اسلامی نیجریه از زندان پس از

"زکزاکی" پرچم اسلام انقلابی را در آفریقا برافراشت

  امام جمعه موقت اصفهان گفت: شیخ زکزاکی پرچم اسلام انقلابی را در آفریقا برافراشت به همین دلیل حکومت نیجریه ایشان را زندانی کرد و امروز با فشار افکار عمومی مجبور شد رهبر شیعیان نیجریه را آزاد کند.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا درباره آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی-رهبر جنبش اسلامی نیجریه از زندان پس از ۶ سال توسط دولت این کشور، اظهار کرد: این شیخ آزاده پرچم اسلام انقلابی را در آفریقا برافراشته است و به همین دلیل دولت غرب‌گرای نیجریه، شیخ زکزاکی و همسرش را به زندان انداخت و در زندان ایشان را مورد آزار و اذیت قرار دادند.
وی افزود: دولت نیجریه تحت فشار افکار عمومی داخلی و فشار سازمان‌های حقوق بشری در نهایت مجبور شد رهبر شیعیان نیجریه را آزاد کند و این آزادی به این دلیل نیست که اندیشه‌های شیخ زکزاکی را پذیرفته‌اند. البته این را نمی‌دانیم که حکومت نیجریه باز هم ایشان را دستگیر خواهد کرد یا خیر. بخش زیادی از جمعیت نیجریه را شیعیان تشکیل می‌دهند و شاید دولت این کشور برای راضی نگه داشتن شیعیان و در هراس از قیام مجدد آنان شیخ زکزاکی را آزاد کرده است.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: معمولاً در این کشورها حکومت منافع خود را می‌بیند و زمانی که تشخیص می‌دهد زندانی کردن یک فرد برای مدت طولانی‌تر خطرناک است او را آزاد می‌کند و زمانی که تشخیص می‌دهد یک فرد منافع طبقه حاکم را به خطر می‌اندازد او را زندانی می‌کند.
رهبر با بیان اینکه جنبش شیعیان نیجریه تأثیر زیادی در بیداری مردم آفریقا خواهد داشت، تصریح کرد: بخش زیادی از مردم نیجریه با جنبش شیخ زکزاکی همراهی می‌کنند و این حرکت توحیدی به این راحتی‌ها خاموش شدنی نیست همان‌طور که در کشورهای اسلامی دیگر خاموش نشد. مسلمانانی که پیرو مکتب امام حسین(ع) هستند به راحتی تسلیم نمی‌شوند و با ظالمان مبارزه می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز غرب در چالش‌های زیادی گرفتار است، برای مثال غربی‌ها در برابر ویروس کرونا عاجز بودند که این امر نشان داد ببر پوشالی غرب قدرت و شوکت گذشته را نمی‌تواند داشته باشد و بعید است که غربی‌ها بتوانند جلوی حرکت‌های اسلامی را در سایر کشورها بگیرند. در دنیا افکار عمومی حرف اول را می‌زند و امروز افکار عمومی دنیا به نفع اسلام و به ضرر غربی‌ها است.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح