کد خبر : 6243
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1400 - 22:05

الکاظمی و ماکرون تلفنی اجلاس کشورهای هم‌جوار عراق را بررسی کردند

الکاظمی و ماکرون تلفنی اجلاس کشورهای هم‌جوار عراق را بررسی کردند

نخست‌وزیر عراق امروز، دوشنبه تماس تلفنی را از جانب رئیس‌جمهوری فرانسه دریافت کرد که در جریان آن به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و نیز مسائل منطقه و جهان پرداخت.   به نقل از سومریه نیوز، دفتر اطلاع‌رسانی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، در تماس تلفنی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه با الکاظمی مقدمات

الکاظمی و ماکرون تلفنی اجلاس کشورهای هم‌جوار عراق را بررسی کردند

نخست‌وزیر عراق امروز، دوشنبه تماس تلفنی را از جانب رئیس‌جمهوری فرانسه دریافت کرد که در جریان آن به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و نیز مسائل منطقه و جهان پرداخت.

  به نقل از سومریه نیوز، دفتر اطلاع‌رسانی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، در تماس تلفنی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه با الکاظمی مقدمات کنونی برگزاری کنفرانس منطقه‌ای که عراق پایان ماه جاری میلادی میزبان آن خواهد بود، بررسی شد.
در این تماس تلفنی برای همکاری با فرانسه جهت برگزاری این کنفرانس هماهنگی‌هایی انجام شد و ماکرون برای سفر دوباره به عراق و حضور در این کنفرانس ابراز امیدواری کرد.
نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: فرانسه شریک واقعی عراق است و دو کشور تاریخ طولانی از روابط سازنده دارند و ما تلاش می‌کنیم این روابط را در زمینه‌های مختلف تقویت کنیم.
ماکرون نیز بر حمایت کامل خود از عراق و رویکرد کنونی الکاظمی و نیز تدابیر در راستای تقویت موسسات کشور عراق تاکید کرد.
رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین از دیپلماسی متوازن عراق که نخست‌وزیر آن را هدایت می‌کند و سهیم بودن این موضوع در تقویت اصول صلح و ثبات تقدیر کرد.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح