کد خبر : 35365
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 16:04

اظهار نگرانی روح الامینی از کاهش متقاضیان رشته های تخصصی پزشکی

اظهار نگرانی روح الامینی از کاهش متقاضیان رشته های تخصصی پزشکی

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: متاسفانه متقاضیان رشته های جراحی مغز و اورولوژی که زمانی برای خود ابهتی داشتند به کمتر از یک سوم ظرفیت کاهش یافته و این زنگ خطری در این حوزه به شمار می رود.  عبدالحسین روح الامینی در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه

اظهار نگرانی روح الامینی از کاهش متقاضیان رشته های تخصصی پزشکی

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: متاسفانه متقاضیان رشته های جراحی مغز و اورولوژی که زمانی برای خود ابهتی داشتند به کمتر از یک سوم ظرفیت کاهش یافته و این زنگ خطری در این حوزه به شمار می رود.

 عبدالحسین روح الامینی در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی پیشنهادات نمایندگان در رابطه با طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: براساس این ماده حفظ شان و منزلت مجلس برعهده هیات رئیسه است این در شأن مجلس نیست که به مسائل جزئی و سلیقه ای ورود کند که ممکن است در طول زمان تغییر کند. اکنون زمان برگزاری آزمونهای تخصصی پزشکی و پی اچ دی است و در برخی از رشته های جراحی نظیر جراحی مغز و اورولوژی که زمانی برای حضور در آن سر و دست می شکستند کمتر از یک سوم ظرفیت ثبت نام داشتند.
وی در ادامه گفت: ثبت نام در برخی از رشته های تخصصی پزشکی و پی اچ دی به شدت کاهش یافته است در حالی که زمانی این رشته ها برای خود ابهتی داشتند و حتی از سردفتری و وکالت جایگاهی بالاتری دارند. براین اساس در برخی از رشته های تخصصی پزشکی هر تعدادی که ثبت نام داشته اند قطعا قبول خواهند شد ما باید به فکر آینده کشور باشیم‌.
نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: این در شأن مقام قانونگذاری نیست که به مسائل جزئی و نحوه سوالات آزمون و نمرات آزمون ورود داشته باشد بلکه مجلس باید به دنبال شکستن انحصارات باشد. باید کمیسیون مربوطه به این موضوع توجه داشته باشد و براین اساس قانونگذاری در مجلس صورت گیرد.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح