کد خبر : 33569
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 - 21:49

ارتباط سلامت دهان با پیشگیری از ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹

ارتباط سلامت دهان با پیشگیری از ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹

نتایج یک بررسی نشان میدهد: حفظ سلامت دهان میتواند در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ کمک کننده باشد.  حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان همچون سلاحی در برابر بیماری کووید-۱۹ عمل میکند. نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که مراقبت از سلامت دندان و لثه میتواند خطر ابتلا به

ارتباط سلامت دهان با پیشگیری از ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹

نتایج یک بررسی نشان میدهد: حفظ سلامت دهان میتواند در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ کمک کننده باشد.

 حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان همچون سلاحی در برابر بیماری کووید-۱۹ عمل میکند. نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که مراقبت از سلامت دندان و لثه میتواند خطر ابتلا به نوع شدید بیماری به ویژه در مبتلایان به بیماری قلبی را کاهش دهد.
محققان مصری اظهار داشتند: در تحقیقات پیشین نیز رابطه بین عدم رعایت سلامت و بهداشت دهان با خطر بروز التهاب و بیماریهای قلبی تایید شده بود و شدت بیماری کووید-۱۹ با واکنشهای التهابی مرتبط است.
به گفته محققان، بافتهای دهان می توانند همچون منبعی برای بیماری کووید-۱۹ عمل کرده و بار ویروسی زیادی را در حفره دهان ایجاد کنند. بنابراین رعایت سلامت دهان و دندان به ویژه در دوران همه گیری توصیه میشود.
محققان مصری برای ارزیابی رابطه بین سلامت دهان و دندان و شدت بیماری کووید-۱۹ به بررسی ۸۶ بیمار قلبی که تست کروناویروس آنان مثبت بود، پرداختند. اطلاعات مربوط به این بررسی از طریق پرسشنامه و سوابق پزشکی از جمله سطح پروتئین واکنش پذیر C که نشاندهنده التهاب در بدن است، جمع آوری شد.
به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان در بررسیهای خود اظهار داشتند: عدم رعایت بهداشت دهان و دندان با خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ و طولانی تر شدن روند بهبود بیماری ارتباط دارد.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح