کد خبر : 3449
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 - 21:18

ادامه تبریک‌ها به رییسی/تاکید بر همراهی با دولت منتخب/نتایج انتخابات خبرگان در تهران

ادامه تبریک‌ها به رییسی/تاکید بر همراهی با دولت منتخب/نتایج انتخابات خبرگان در تهران

ادامه پیام های تبریک به رییسی/ تاکید بر همراهی با دولت جدید/ بازتاب اولین کنفرانس خبری رییس جمهور منتخب در رسانه های خارجی/ نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تهران از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید. واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه به انتخاب شدن

ادامه تبریک‌ها به رییسی/تاکید بر همراهی با دولت منتخب/نتایج انتخابات خبرگان در تهران

ادامه پیام های تبریک به رییسی/ تاکید بر همراهی با دولت جدید/ بازتاب اولین کنفرانس خبری رییس جمهور منتخب در رسانه های خارجی/ نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تهران از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه به انتخاب شدن سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان از پربازدیدترین اخبار امروز بود که تاکید کرد: فرانسه انتخاب شدن آقای ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار داده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد فرانسه با توجه به نتیجه انتخابات ایران تغییری خواهد کرد، گفت که پاریس مرتبا درباره حقوق بشر در ایران و زندانی کردن شهروندان فرانسوی ابراز نگرانی کرده است.

سخنگوی کاخ سفید هم به اظهارات ابراهیم رئیسی در اولین نشست خبری به عنوان رییس جمهور منتخب ایران درباره عدم تمایل به دیدار با رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و گفت که ما در حال حاضر هیچ روابط دیپلماتیکی با ایران و یا هیچ برنامه ای برای دیدار در سطح رهبران نداریم. دیدگاه ما در این باره این است که رهبر ایران تصمیم گیرنده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هم در پیام تبریکی انتخاب رییسی به عنوان رئیس‌جمهور را نشانگر اعتماد عمیق ملت ایران و انتظار بالایشان از او دانست.

دیگر پیام های تبریک به رییسی را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

ارسال پیام تبریک دبیرکل اوپک به رییسی

تبریک تلفنی رئیس‌جمهور افغانستان به رئیسی

پیام تبریک رئیس‌جمهور الجزایر به رئیس‌جمهور منتخب ایران

تبریک رئیس‌جمهور قرقیزستان به رئیسی

گفت‌وگوی تلفنی نیچروان بارزانی و رئیسی

***

رسانه‌ها و مطبوعات جهان هم بخش‌های مختلف اولین کنفرانس خبری سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب کشورمان را مورد توجه قرار داده و به بازنشر اظهارات او پرداختند.

رئیسی در این نشست خبری  به موضوعات مختلفی از جمله مسائل مربوط به اوضاع داخلی کشور و نیز چارچوب‌های اصلی سیاست خارجی پرداخت که در رسانه های عربی هم بازتاب گسترده‌ای به همراه داشت.

ضرورت همراهی مجلس با دولت منتخب از تاکیدات علی نیکزاد  در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس بود.

نایب رییس مجلس ضمن تاکید بر پایبندی مجلس به اصل تفکیک قوا و عمل به وظایف ذاتی نظارتی خود خاطرنشان کرد که مجلس همراه و همکار دولت منتخب خواهد بود و از هیچ کوششی برای کاهش آلام و مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد،

علی ربیعی سخنگوی دولت هم در نشست خبری خود با تاکید بر اینکه انتظار می رود جریانهای سیاسی که در این انتخابات حامی کاندیدای پیروز نبودند نیز با دوراندیشی آینده نگرانه در کنار دولت بایستند، گفت: ر رییس جمهور منتخب بزودی رییس همه جمهور ایرانیان با همه سلایق و گرایش های سیاسی و اجتماعی است.

همچنین جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس با اشاره به اینکه قوای سه گانه در ایران متحد، هم فکر و بدون اندکی اختلاف شده‌اند و باید بهترین عملکرد را در حل مشکلات مردم داشته باشند،  اظهار کرد: ان شاءالله دولت جهادی ِجوانِ حزب‌اللهیِ متخصص با همکاری قوه مققنه گره مشکلات مردم را باز کند. الان مسئولان هیچ بهانه‌ای ندارند.

دیدارهای امروز رییس جمهور منتخب را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

اسحاق جهانگیری

محمدی گلپایگانی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

***

ادامه تلاشها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی هم از موضوعات پر بحث امروز بود که حسن بهشتی پور در ارزیابی خود در این باره می گوید:به نظر می‌رسد مذاکره‌کنندگان در تلاش هستند که قبل از ۲۴ تیر ماه یعنی زمان توافق برجام آن را به نتیجه برسانند و دو طرف هم تمایل دارند تا زودتر به نتیجه برسد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

گفت‌وگوی وزیر خارجه عربستان و گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران

برنامه هسته‌ای ایران و احیای برجام از موضوعات رایزنی‌های رئیس ستاد ارتش اسرائیل در واشنگتن

انتقاد نتانیاهو از سیاست دولت جدید رژیم صهیونیستی مقابل برنامه هسته‌ای ایران

***

توضیحات رئیس دیوان عدالت اداری در ارتباط با مالکیت خودرو و اثبات مالکیت با برگه سبز خودرو هم از پربازدیدها بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق با تاکید برگ سبز خودرو قطعا در حکم سند است، توضیح داد که الزامی بودن مراجعه به دفاتر ثبت اسناد بعد از صدور برگه سبز توسط نیروی انتظامی نیز در قانون مبهم است و معاونت حقوقی در حال رسیدگی به این موضوع است و بعد از انجام تحقیقات نتیجه مشخص می‌شود.

امروز همچنین نتایج انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری توسط رییس ستاد انتخابات استان تهران اعلام شد و بر این اساس علی رضا اعرافی، حسینعلی سعدی و احمد دانش مومن توانسته‌اند بیشترین آرای انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان را در این استان کسب کنند.

علی رضا اعرافی با یک میلیون و ٢٩٣ هزار و  ٧٢ رای، حسینعلی سعدی با ۶۵۶هزار و ١١ رای و احمد دانش زاده مومن با ۵٨۴ هزار و ۵۴٩ رای به ترتیب بیشترین آرا را کسب کرده‌اند.

همچنین گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه)  یکم تیر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح