کد خبر : 4008
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مرداد 1400 - 14:04

آمریکا توطئه علیه نماینده میانمار در سازمان ملل را محکوم کرد

آمریکا توطئه علیه نماینده میانمار در سازمان ملل را محکوم کرد

ایالات متحده با محکوم کردن یک توطئه خنثی‌شده برای حمله به سفیر میانمار در سازمان ملل در نیویورک، گفت این با “الگوی آزاردهنده” رهبران خودکامه و حامیانشان که به دنبال پیگرد مخالفانشان در سراسر جهان هستند، مطابقت دارد.  به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های آمریکایی روز جمعه از بازداشت دو شهروند میانماری در ایالت نیویورک

آمریکا توطئه علیه نماینده میانمار در سازمان ملل را محکوم کرد

ایالات متحده با محکوم کردن یک توطئه خنثی‌شده برای حمله به سفیر میانمار در سازمان ملل در نیویورک، گفت این با “الگوی آزاردهنده” رهبران خودکامه و حامیانشان که به دنبال پیگرد مخالفانشان در سراسر جهان هستند، مطابقت دارد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های آمریکایی روز جمعه از بازداشت دو شهروند میانماری در ایالت نیویورک خبر دادند که با یک دلال اسلحه در تایلند که به ارتش میانمار سلاح می‌فروشد، برای کشتن یا مجروج کردن سفیر میانمار در سازمان ملل تبانی کرده بودند.
«کیاو موئه تون» که نماینده دولت منتخب غیرنظامی میانمار است که ماه فوریه به دست ارتش سرنگون شد، چهارشنبه گفت تهدیدی علیه او در جریان است و مقام‌های آمریکایی تدابیر امنیتی علیه او را افزایش داده‌اند.
به دنبال آن لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز شنبه گفت که این تهدید “با الگوی آزاردهنده رهبران خودکامه و حامیانش در سراسر جهان… به منظور پیگرد و سرکوب روزنامه‌نگاران، فعالان و دیگر کسانی که برای صحبت و مقابله با آنها جرات به خرج می‌دهند، مطابقت دارد.”
سفیر آمریکا در ادامه به اقدام کریستینا سیمانوسکایا، دونده کشور بلاروس که از بازگشت به کشورش از المپیک توکیو خودداری کرد و پناهنده لهستان شد، اشاره کرد. او بابت انتقاداتش به دولت بلاروس نگران بازگردانده شدن ناگهانی خود بود. توماس-گرینفیلد در بیانیه‌ای گفت: اینها تازه‌ترین نمونه‌ها از سرکوب فراملی است و اینها باید با محکومیت از سوی جهان و پاسخگویی کامل و قطعی مواجه شوند.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح