کد خبر : 69916
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 23:28

آزادی ۳۲۰ زندانی در کهگیلویه و بویراحمد

آزادی ۳۲۰ زندانی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲۰ زندانی جرائم غیرعمد مالی در استان آزاد شدند. «منصور بیژنی» در جمع خبرنگاران افزود: از سال گذشته تاکنون با همکاری ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد بدهی ۳۲۰ محکوم مالی غیرعمد در استان تامین و این افراد از

آزادی ۳۲۰ زندانی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲۰ زندانی جرائم غیرعمد مالی در استان آزاد شدند.

«منصور بیژنی» در جمع خبرنگاران افزود: از سال گذشته تاکنون با همکاری ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد بدهی ۳۲۰ محکوم مالی غیرعمد در استان تامین و این افراد از زندان آزاد شدند.
وی سرجمع بدهی مالی این ۳۲۰ نفر محکوم مالی را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان و اظهارکرد: با تلاش شورای حل اختلاف و سفیران صلح ۸۰ درصد این مبلغ معادل ۱۶۰ میلیارد تومان آن با گذشت طلب‌کاران محقق و ۴۰ میلیارد تومان باقیمانده از طریق ستاد دیه و خیران تامین و پرداخت شد.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کهگیلویه و بویراحمد هدف اصلی از مجازات حبس را اصلاح تربیت افراد زندانی، آشنایی آنان با ارزش‌های اجتماعی جامعه و سالم نگهداشتن اجتماع از ناهنجاری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در زندان‌های استان تکریم ارزش‌ها اخلاقی و حفظ کرامت انسانی است.
بیژنی بیکاری و نبود اشتغال را یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی دانست و تصریح کرد: برخی از زندانیان به خاطر همین موضوع دچار مجازات حبس شده اند و برای دوران پس از زندان موضوع آموزش مهارت و  اشتغال زندانیان در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: به همین منظور در سال گذشته از طریق اشتغال نشسته در زندان با محوریت صنایع دستی و بکارگیری زندانیان در کارگاه‌های مختلف و توسعه زندان باز و استفاده از کارگاه‌های بخش خصوصی ضمن مهارت آموزی، ایجاد اشتغال ودرآمد زایی برای زندانیان، هزینه معیشت خانواده‌های آنان تا حدودی تامین شد.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ درصد محکومان زندان به اشتغال مولد مشغول هستند، بیان کرد: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۱۵۰ زندانی در آموزش‌های مذهبی و آموزش‌های تربیتی شرکت کردند و همچنین ۵ هزار و ۲۵۷نفر زندانی رشته‌های روخوانی، تجوید و صوت قرآن را فرا گرفتند.
بیژنی اظهارکرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته ایم.
به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: هدف اصلی مجازات حبس در دستگاه قضایی و زندانها اصلاح و تربیت است.
انتهای پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس چسبيده

چگونه یک رپورتاژ موفق بنویسم؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح