کد خبر : 120584
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 22:57

اقدامات سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در نوروز ۱۴۰۰

اقدامات سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در نوروز ۱۴۰۰

ایسنا/خراسان رضوی معاون اجرایی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: اقدامات ما در نوروز ۱۴۰۰ با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا برنامه‌ریزی و عملیاتی خواهد شد. سیدامیر حسینی‌مدقق در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص برنامه‌های سازمان پایانه‌های مسافربری مشهد در ایام نوروز ۱۴۰۰ اظهار کرد: قوانین و مقررات مربوط به ناوگان حمل‌ونقل بین شهری

اقدامات سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در نوروز ۱۴۰۰

ایسنا/خراسان رضوی معاون اجرایی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: اقدامات ما در نوروز ۱۴۰۰ با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا برنامه‌ریزی و عملیاتی خواهد شد.

سیدامیر حسینی‌مدقق در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص برنامه‌های سازمان پایانه‌های مسافربری مشهد در ایام نوروز ۱۴۰۰ اظهار کرد: قوانین و مقررات مربوط به ناوگان حمل‌ونقل بین شهری بر اساس قانون، بر عهده اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است که تعامل خوبی در این خصوص شکل گرفته. سعی کرده‌ایم با شیفت‌بندی همکاران‌ خود در این ایام، حضور فعال و مؤثری در حوزه‌های مرتبط با خدمات مسافران داشته باشیم. به این ترتیب با بررسی آسیب‌های سال گذشته و شناسایی آن‌ها در جهت رفع مشکلات و اجرای درست برنامه‌ها در سال جدید اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: با حضور عوامل حفاظت فیزیکی در تمامی مبادی ورودی به سالن‌های پایانه‌های مسافربری، مسافران موظف به رعایت پروتکل‌هایی بهداشتی هستند. پایش مسافران، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در محل وب‌کیوسک‌های فروش بلیت الکترونیکی، استقرار دستگاه‌های پدالی ضدعفونی کننده دست‌ها، تهویه مداوم هوای سالن‌ها، ضدعفونی کردن سالن‌ها، ساختمان‌ها و جایگاه‌ها و ضدعفونی مداوم سرویس‌های بهداشتی از جمله اقداماتی است که در زمینه کنترل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

معاون اجرایی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین انتشار پیام‌های اطلاع‌رسانی با محوریت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و پیام‌های هشداردهنده، استقرار گیت‌های کنترل هوشمند با امکان نظارت از طریق QR کد مندرج بر روی بلیت‌ها و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به جهت جلوگیری از ازدحام سالن‌ها، فاصله‌گذاری بر روی صندلی‌های سالن‌های انتظار و شست‌وشوی مداوم سالن‌ها از دیگر تمهیداتی است که برنامه‌ریزی شده است.

حسینی مدقق تاکید کرد: از سال گذشته و پیش از شیوع بیماری کرونا، طرح ارتقاء الگوهای خدمات در پایانه‌های مسافربری مشهد اجرایی شده است. این یک طرح ملی و کشوری بوده که با همراهی  اداره‌کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، همکاری شرکت‌های مسافربری و انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری، به پشتیبانی شهرداری و شورای شهر مشهد عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله ابتدایی این طرح دفاتر متفرقه فروش بلیت در پایانه‌ها، در یک مکان متمرکز شده و بلیت کلیه مقاصد در یک نقطه ارائه خواهد شد. سپس در مرحله بعد تمامی دفاتر فروش بلیت به جهت استفاده کامل از بستر فروش بلیت اینترنتی از محل پایانه‌های مسافربری خارج شد. در حال حاضر در حال اجرای نهایی این مرحله هستیم. در همین خصوص مسافران می‌توانند برای تهیه بلیت از درگاه‌های اینترنتی استفاده کنند که نیازی به حضور فیزیکی در پایانه‌های مسافربری نداشته باشند.

معاون اجرایی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: خرید بلیت الکترونیکی توسط مسافران سبب حذف عوامل ایجاد مزاحمت‌ برای مسافران در پایانه‌ها خواهد شد. علاوه بر این‌، مسافران از قیمت رسمی بلیت خریداری شده اطمینان خاطر خواهند داشت. همچنین امکان بهره‌مندی از تمامی اطلاعات مربوط به ساعت حرکت اتوبوس‌ها و شرکت‌های مسافربری که امکان سفر به شهر مقصد را داشته باشد در این روش نیز وجود دارد. از مسافران درخواست داریم در شرایط کنونی از انجام سفرهای غیر ضروری جدا خودداری کرده و در صورت ضرورت حتما به نکات عنوان‌شده در راستای انجام یک سفر مطمئن توجه کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.